Til "Ida"

I dette http://chicfactory.blogg.no/1297367866_s_hva_er_perfeksjonis.html#comment-58867061 innlegget fikk jeg følgende spørsmål:

Kan du kanskje skrive litt om hvordan du trener og hvor ofte, hvilket treningsprogram du følger?

Det er spennende å høre om hvordan er modell trener, jeg har hørt at de må trene en del, er det sant?

Såklart kan jeg det! :) Beklager sent svar.

Jeg begynner med å løpe på tredemølle i 45 min. Først gå litt, deretter løper i ca 20/30 min. Etter dette kjører jeg på med intervaller til jeg er dødsliten. Da står jeg på kanten, øker til nivå 13/14 og løper i 45 sek, hvile i 15, løpe i 45 sek, hvile i 15 (på siden)... ca 5 ganger. Dette er utrolig bra trening som får hjertet til å pumpe skikkelig, i tillegg til at du blir svett og faktisk føler at du har trent bra. For det har du jo! For meg er det superviktig at jeg føler at jeg har trent bra, og det eneste jeg tenker på da, er om jeg blir svett eller ikke. Enkelt og greit.

Etter løping er det klart for litt styrke. Som modell er det ganske viktig at du ikke trener så mye styrke at du bygger mer enn du forbrenner. Derfor er det greit å trene kondisjonstrening, slik at du ikke bygger mer muskler enn du forbrenner fett, hvis dere skjønner. Dere har sikkert sett løpere? De er ganske slanke og har lite synlige muskler. De styrkeøvelsene jeg tar er situps, (10 vanlig, 10 beina opp, 10 beina i 90grader x 2), push ups (tar en push-ups og deretter i side-planke, så en push-ups og deretter side planke repeterer 10 ganger) og litt sånn balanse trening. Driver på i ca 15 min, hvis jeg ikke tar mer styrke på forskjellige apparater etter dette.

Det jeg har skrevet hittil er en ganske grei treningsøkt på en times tid.

Hvis jeg vil drive på lengre tar jeg 20 min elipsetrening. :)

Nå om dagen trener jeg minst 3 ganger i uka. Det gjør så jeg føler meg bra, i tillegg får jeg mindre lyst til å spise godteri siden jeg ikke vil ødelegge at jeg har trent. Det er mye lettere å bare gå forbi godterihyllene, og istedenfor kjøpe nøtter, frukt og smoothie! :)

At modeller må trene mye er veldig individuelt. Noen trener nesten hver dag, mens noen trenger ikke trene noenting. Noen spiser kun sunt, andre spiser junkfood og sjokolade uten at det påvirker huden. Du må finne en egen balanse som er sunn og som passer deg. Ikke press deg inn i noe som føles unaturlig eller for ekstremt.

Hvis noen har flere spørsmål så er det bare å fyre løs. :)

2 kommentarer

Sindre

21.02.2011 kl.16:39

"i tillegg får jeg mindre lyst til å spise godteri siden jeg ikke vil ødelegge at jeg har trent. Det er mye lettere å bare gå forbi godterihyllene, og istedenfor kjøpe nøtter, frukt og smoothie! :)"

Flinka!

Ingeborg

21.02.2011 kl.23:44

:D:D

Skriv en ny kommentar

Ingeborg

Ingeborg

23, Våler i Hedmark

Hi everyone. I'm finally making it easier for every human on earth to read my highly spontaneous an nonsense blog. I've had my beloved chicfactory since I was about 17, so just because I say it's weird and stupid doesn't mean you can too. Having that said, please laugh and cry, let my words inspire you to FEEL something, PLEASE. Or else all of this goes to waste. We're talking about my time and priorities, guys. Enjoy my life in New York. Follow me on instagram: ingebokka

Kategorier

Arkiv

hits